уторак, 22. мај 2012.

Jugosloveni na Eurosongu 2012. - Bosna i Hercegovina - Maya Sar





Propozicije učešća u projektu - Jugosloveni na Eurosongu 2012.
Stručni žiri iznosiće svoje komentare, a vi dragi muzički sladokusci pored komentara imate tu privilegiju da naše predstavnike ocenite na skali od 1 do 10. Od danas pa svakog narednog dana razmatraćemo po jednu kompoziciju, 26. Maja, na dan početka finalne večeri Eurosonga, preračunaćemo vaše ocene, i na taj način dobiti sliku, čije će to delo, potencijalno, evrovizijska publika i žiri najviše da pozdravi. 
Molim vas još jednom bez ružnih reči i širenja lokal-patriotskog duha, jer MUZIKA NE POZNAJE GRANICE!!!

3. Bosna i Hercegovina
Predstavnik: Maya Sar
Naziv kompozicije: Korake ti znam





U nastavku pročitajte komentare strućnog žirija koga čine:Slobodan Todorović ( urednik portala E S C Serbia ), Saša Živanov ( producent i vlasnik muzičkog studija OXY iz BiH), Goran Filipović ( profesionalni plesač i srpski imitator Majkl Dzeksona), i Igor Vlahović ( novinar-kolumnista, muzički saradnik i kantautor).







Slobodan Todorović, urednik E S C portala
Mnogo detalja u vezi sa pesmom naših komšija koji do sada ni jednom nisu omašili finale, deluje mi prilično usiljeno, pa čak i ono “Y” u imenu Maje Sar, kako to reče moj kolega sa sajta. Muzika je neprimetna, a tekst otrcan i u nekim delovima kontradiktoran, kao npr. “Nemoj mi kvariti dan” Nikad mi nije bilo teže” (???). Mislim, neka se odluči – je li joj je dan lep pa ne želi da joj ga neko pokvari, ili joj nije stvarno bilo nikad teže?! Generalno, pomalo sam razočaran ovogodišnjom pesmom Bosne i Hercegovine. Očekivao sam mnogo više.
Znate, ima ljudi koji su lepi, ali su sterilni – njihova lepota ne zrači, ne odaje to, i ne možete da ih upamtite. Tako je otprilike i sa ovom pesmom. Lepo, ali dosadno, ravno, obično, pri tom je sve nekako usiljeno, a pre svega to izazivanje emocije i topline. Šteta…Promašena priča.





Saša Živanov, muzički producent i vlasnik studija OXY
Šta reći za Mayu osim PREKRASNA..... iz nje zrači pozitivna energija, talenat... neka sentimentalnost i mislim da ce to bit OČITO i na njenom nastupu na ovogodišnjem Eurosongu.  Pjesma "Korake ti znam" je klasična pop ballada sa jednom nevidjenom toplinom i sa izraženom emocijom.... harmonski, produkcijski....odabirom instrumenata gradi posebnost i zasigurno će ostavit traga....dostojno će predstaviti ove naše prostore (ja inače sve NAŠE smatram za naše) eh ne znam je li to jasno, ali tačno znam na šta sam mislio. U svakom slučaju prezadovoljan sam izborom Maye i vjerujem da će nas dostojno predstaviti....SRETNO MAYO




Goran Filipović, profesionalni igrač i srpski imitator Majkla Džeksona
Gledajuči probu i spot mogu da zaključim da Maja Sar nije ništa drastično menjala u izvedbi što je po meni greška. Trebala je makar nešto da proba na live nastupu da iznenadi gledaoce, publiku...
Pesma je jako emotivna, fina, nežna i što se kaže pogadja svakoga ko je sluša,opet ponavljam trebala je da uradi više i bolje na performansu kako bi dočarala tu emociju koju je sigurno pokazala pevanjem, sve, kako bilo, usled pregršt balada na Pesmi Evrovizije pesma će biti slušana ali ne očekujem njen ulazak u veliko finale...
Dobro je da napomenem da su se pojavili mladi talentovani izvodjači i da pokazuju da su talentovana nacija ali treba tu više od samog pevanja da bi se pobedilo na EUROSONGU...






Igor Vlahović, novinar-kolumnista, muzički saradnik, i kantautor

Bez obzira što na muzičkoj sceni aktivno deluje već skoro čitavu deceniju, za ovu izuzetno talentovanu mladu umetnicu prvi put sam čuo relativno skoro, tj. kada je krajem 2010.godine pokrenut projekat “Moj je život moja pjesma”.
Pored, tom prilikom, iskazane  humanosti , u vidu muzičkog apela, kao autor istoimene kompozicije koja je pratila projekat “Moj je život moja pjesma”, ženskoj populaciji da redovnim preventivnim pregledima rade na unapredjenju svog fizičkog zdravlja, izuzetno me je oduševila i predivno nežna boja njenog glasa, kakva se na savršen način uklopila sa vokalima ostale tri protagonistkinje, Aleksandre Radović, Nine Badrić i Karoline Gočeve.
  Maya Sar pripada onoj grupi vrhunskih lirskih soprano, u koju spadaju Madame Piano, Bebi Dol, Karoline Gočeve. Njen glas je tih, nežan i tako umilan, ali zbog izuzetno dobre impostacije, na drugoj strani, izuzetno nosiv i zvučan. Interpretacija je do same srži doživljena, i kao takva, siguran sam da, izaziva snažne emocionalne reakcije kod slušalaca, barem kod onih koji imaju tu veličanstvenu sposobnost kvalitetne percepcije muzičkog dela,…Bukvalno, poverujem u svaki ispevani ton, svaku reč, što dikcijski, što dinamički, što koloristički na majstorski način iznijansiranu muzičku frazu,…dok prisustvo krupnog vibrata, tipičnog za pevače stare garde, u konstelaciji sa ovim tananim i milujućim glasom, predstavlja nešto što daje na posebnoj ekspresivnosti u Majinom vokalnom izrazu.
Jednostavno, za mene je ova mlada gospodja, posle Marije Šerifović, Jelene Tomašević i Ivane Pavković, pravo otkrovenje na sceni zabavne i jazz muzike, u poslednjih desetak godina. Iako je za sada objavila samo tri pesme, predvidjam joj sjajnu karijeru, iz razloga što je pronašla blago za kojim svaki umetnik traga, izgradila svoj autentični muzički izraz i stil, koga bih definisao kao svojevrsnu kombinaciju klasičnih postulata pop muzike sa izraženim primesama moćnog i snažnog jazz-a (pesma “Nespretno”) ili kao što je to slučaj sa kompozicijom “Korake ti znam” postupcima iz klasične muzike, što uz Majino snažno lirsko pevanje, bukvalno predstavlja pravi raritet na našoj muzičkoj sceni. Elem, u jugoslovenskoj literaturi zabavne muzike, prisutan je ogroman broj pop-jazz pesama, ali prodorni glasovi i oratorijumske interpretacije njihovih izvodjača u potpunoj su suprotnosti sa Majinim liričnim izrazom. Od svega joj je najbliža Bebi Doll, sa svojim albumom obrada stranih klasika, ali, aranžerski, on više naginje ka klasičnom jazzu. Eto vidite, kako samo način pevanja može da promeni čitavu koncepciju jedne muzičke kompozicije.
Što se kompozicije “Korake ti znam” konkretno tiče, iako Majina lakoća u pevanju ukazuje na suprotno, melodijsko-harmonska linija ima prilično veliki ambitus (opseg), razudjena je, valovita,…odnos postupnog tonskog kretanja i većih intervalskih skokova uradjen je na jedan majstorski način, kakav odlikuje melodiku najvećih kompozitora poznog baroka i bečke klasike,…Ni jedan melodijski pokret ne deluje naglo i bez smisla, i potpuno je u skladu sa tekstom – u strofama postepenim melodijskim kretanjem, smireno i meditativno opisuje psihološki profil partnera nesrećno zaljubljene devojke, dok mu se u refrenu, kombinacijom snažnijih intervalskih skokova i postupnog kretanja, u isto vreme ljutito (dominacija snažnih intervalskih skokova) i bolno (uglavnom, postepeno kretanje) obraća. 
Orkestracija u mnogome utiče na formalnu strukturu pesme, dinamički je savršeno uredjena - kratak uvod u izvodjenju gudača, u prvom delu prve strofe Majinu umilnu interpretaciju podržava nežna deonica klavira, a onda se u drugom delu suptilno uvode gudači i pojavljuje ostinato, čisto koliko da stvori naboj pred refren u kome dolazi do kulminacije, ali opet bez naglašene pretencioznosti...Ono što mi se posebno dopada u refrenu to je sprovodjenje zamisli u prvom delu rečenice, tj. dvotaktima, gde glasovni part savršeno dijalogizira sa violinom. Kaval, koja vodi solažu posle refrena, ima za cilj da značajno doprinese dinamici kontrasta cele pesme, kao i drugo ponavljanje refrena, ovoga puta moćnije, posmatrano u kontekstu sa prvim u vidu gradacijske kulminacije, na širem planu kompozicije. Inače, u okviru njega, odigrava se cepanje motiva, koje ima za cilj smiraj, nakon odigrane drame... 
            Formalno gledano, kompozicija poseduje u potpunosti zaokruženu strukturu, što u današnjoj zabavnoj muzici predstavlja gotovo nepostojeće. Strofa i refreni izgradjeni su  kao prave muzičke rečenice, po principu 2+2+4- izloženi dvotakt, koji se varirano ponavlja (varijacije su više prisutne na planu teksta) a zatim se, misao iskazana u dvotaktu,  razradjuje na daljem entitetu, na čijem kraju nastupa muzička kadenca. Inače,  ovakav postupak nosi korene iz ozbiljne muzike, i tipičan je za stvaralaštvo kompozitora druge bečke škole (Hajdn, Mocart i Betoven). U slučaju kompozicije  “Korake ti znam”, njegova primena ima za cilj da kod slušalaca doprinese lakšem razumevanju bogate sadržajnosti svih ostalih parametara zvučnosti (posebno melodijsko ritmička linija, vanredan spoj melodije i teksta, orketracija,...) koji je sačinjavaju.
I šta na posletku da kažem, sem još to, da promotivni video spot  sa apsolutnom dominacijom scene  MLADE DEVOJKE KOJA SVIRA KLAVIR I TUŽNO RAZMIŠLJA, dodatno doprinosi kvalitetu doživljaja ove moderne ljubavne tužbalice. Ogromna je sramota za zemlje iz regiona što, jednu ovako ozbiljno odradjenu kompoziciju i sjajnu umetnicu, kakva je Maja Sar, daleko od toga da su podržale kako dolikuje, ali kvalitet će kad tad izaći na videlo, a sve što je do sada napisala i otpevala sasvim sigurno ući u anale jugoslovenske zabavne muzike. Živi bili pa videli. Mayo samo tako nastavi, puna podrška.

A sada da čujemo Vaš cenjeni stav,...



12 коментара:

  1. Sjajna devojka, prelepa pesma cista 10

    ОдговориИзбриши
  2. igor je opisao strucno, ne mogu bas sve stvari da pohvatam ali vidi se da je pesma uradjena drugacije i profesionalno, i mnogo je lepa a maja je preslatka ocena od mene je 10

    ОдговориИзбриши
  3. Slozicu se sa Mimi, Igor je zaista iscrpno opisao i analizirao Majinu kompoziciju... Moje misljenje je da je pesma nesto sasvim drugacije od vec ustaljenih klisea... Kada se na to doda i toplina Majinog glasa i sarm koji prosto izbija iz nje, mozemo reci da su se kockice sklopile, i da uspeh nece izostati... Sa sigurnoscu tvrdim da pesma prolazi u finale... Moja ocena je cista 10... Pozdrav za sve clanove strucnog zirija, i sve pohvale za dosadasnji trud...

    ОдговориИзбриши
  4. Bravo Igore umetnice pisane reci, bravo za ostale komentatore.Ne bih se bas slozila ni malo sa uvazenim Slobodanom,ali svako ima svoj sud.Maya je meni izvrstan vokal,nezna,romanticna dusa,slazem se sa Igorom da ima posebnost.Iako sam muzicki laik pesma mi deluje drugacije,nekako fino upakovano,a Igor je to savrseno obrazlozio.Spot mi se mnogo dopada,tekst je istinit za one koji su voleli.Zao mi je sto je Rambo ispao,ali ocigledno je da na Evroviziji prolaze cirkusi,a ne pravi umetnici.Bebi Doll, koja je bila predzadnja ili cak zadnja 91. danas ima hit, a sta su uradili ostali koji su se dobro plasirali.Ekstru Nenu,No Name,Cipelu,Milana Stankovica,Ninu retko ko da se i seca.Sve je to kratkog daha sto su pevali.Necu da duzi,Igore cestitke na strucnoj i predivno napisanoj analizi,a Maya sto kazes tek ima da ispliva na videlo.Ocena je 10+

    ОдговориИзбриши
  5. Dobra je i ona, možda je muzički kvalitetnija od Slovenije, ali stvarno ne mislim da je to što se oslanja na elemente klasične muzike sad neka prednost. Za Eurosong treba imati i dobar nastup, i energiju. Slažem se sa Slobodanom da su Bosanci imali i boljih izdanja. Ona će ostati u senci Lake, Merlina,... Ne znam videćemo, ovo što sam čuo ocena je 9

    ОдговориИзбриши
  6. Sjajni komentari zirija, sjajna Maja Sar, jedan od mojih jugoslovenskih favorita i pesma koja ima snaznu emociju 10

    ОдговориИзбриши
  7. Анониман23. мај 2012. 06:36

    ..dobar vokal ali mi se pesma ne dopada...po meni nije za eurovision,naravno stvar ukusa !

    ОдговориИзбриши
  8. odlicna pevacica, prelepaq pesma,10 points from serbia

    ОдговориИзбриши
  9. Skroz se slazem sa Igorovim komentarom. Dodao bih jako harizmaticna i slatka devojka. Zao mi je sto nema vise takvih mladih pevacica. Ocena cista 10

    ОдговориИзбриши
  10. Анониман24. мај 2012. 18:53

    Za razliku od Kaliopi, Maja me je ostavila ravnodušnom. Jedva sam čekala da se pesma završi. Ravno i monotono... Jeste slakta, možda i previše.

    ОдговориИзбриши